Alla inlägg under januari 2009

Av Frida Mattsson - 31 januari 2009 17:45

Kan våren få komma nu, snälla? Är ständigt trött och seg. Jag verkar inte klara mörkret särskilt bra nu. Brukar gå bättre när jag är frisk och vältränad, för då kan man åtminstone träna och få må bra fysiskt. Nu hinner jag inte bygga upp nåt immunförsvar, blir sjuk om och om igen och det tär på mig. Jag vill bara ha lite sol och energi så man blir frisk och ljusa dagar så kan humöret bli betydligt bättre. Få lite ork så man kan ta egna initiativ till någonting. Nu följer jag bara med livet, som en åskådare i väntan på bättre tider. Familj och vänner lyser upp och gör att jag orkar anstränga mig ibland. Utan de roliga stunder med er vet jag inte vad jag skulle ta mig till.


Ikväll kommer Elin hit, ska bli mysigt!


Av Frida Mattsson - 30 januari 2009 19:22

Sitter hemma hos min lillan nu. Snart ska vi på bio, Yes Man blir det ikväll! :-) Har ätit tacos och haft myspys.


Körde motorväg idag, gick också bra. Kul att köra körskolans bil! Trodde aldrig jag skulle tycka det ;-)


Nej, nu kilar vi till bion :D

Av Frida Mattsson - 29 januari 2009 18:49

Åter en dag som gått. Bara en lektion idag, naturkunskap. Mellan 11.35-12.30, och ändå kommer jag och lillan för sent så klart eftersom vi haft körlektion. Men så kan det vara! Åt lunch efteråt och sen var jag till gymmet. Tränade med lugn uppvärmning och jag tar det lugnt med vikterna nu i början också eftersom det var längesen jag tränat över huvudtaget. Men snart kan jag nog börja öka, bara förkylningen inte blir värre.


Körde landsväg idag. Gick rätt bra så det är skönt! Imorgon står motorväg på planeringen. Ska övningsköra med pappsen nu ikväll med, lite rondeller och landsväg så att det sitter. Nu har jag blivit vän med bilen på körskolan också, tar ju några gånger innan man vänjer sig vid en ny bil!


Nej, nu blir det pluggande av svenska och naturkunskap. I svenskan blir det rättning av en uppsats och vi har världens största naturprov på tisdag så ska sammanställa alla svar - och börja öva in det, ca 15 dataskrivna A4..

Av Frida Mattsson - 28 januari 2009 18:30

Vårshow idag! Jag tyckte den var riktigt bra faktiskt, bättre än de andra gångerna jag sett den. Gamla klassiker med lite gott och blandat! Bilden ovan har dock ingenting med showen att göra.


One tree hill måste vara en av de allra bästa serier som någonsin gått. Hur kan man inte gilla den? Den har allt, så bra.


The show must go on kan tolkas på olika sätt. Skaparen hade fått aids, och syftar låten till det. Men det kan handla om mycket annat också. Det är många saker som kan vara svåra att släppa. Och även fast jag släppt och gått vidare så kommer jag fortfarande så väl ihåg. Även fast jag inte vill. Från början var det skitjobbigt, nu har det gått så lång tid så jag trodde att jag skulle glömt vid det här laget men det har jag inte. Känslan var så stark så tänker jag tillbaka kan jag känna den som om det vore igår. Jag vill kunna känna på samma sätt igen, på riktigt.

Av Frida Mattsson - 27 januari 2009 09:31

Sitter här på skolan för lite tidsfördriv. Började med matteprov kl. 8.00 eftersom Media-elever var tvungna att börja tidigare. Fast det är bra, för då har vi ingen matte på torsdag! Var faktiskt inte så svårt jag trodde det skulle vara.. Duktigt Jörgen.


Psykologi om en stund.. Sen har jag tre timmars hål, men missar ändå sista lektionen eftersom jag ska ha körlektion.


Åker till mormor direkt efter jag kört. Vi ska äta kina mat där! Muumsigt. Blir redan hungrig när jag tänker på det. Kyckling, annanas och ris!

Av Frida Mattsson - 26 januari 2009 17:48

Som tidigare sagt - kort dag! Det känns så bra, särskilt en måndag. Åt lunch och därefter gymmet där det var hyffsat lite folk. Tränade riktigt lugnt och hittills känns det bra.


Ikväll blir det också pluggande - natuur! Matteprov imorgon men jag orkar inte med att plugga till det. Gör det imorgonbitti och sen återstår det att se resultatet. Kan hoppas jag fattat så mycket så att jag får G. Ett glatt besked på morgonkvisten var att jag kommer få mvg i religionskunskap A, wiie :-)


Ska övningsköra senare. Pluggat lite teori men det gick inte så bra.. Svårt med fordonet, ofta jag kan allting sånt. Blir nåt fel ringer jag brorsan! ;-) I alla fall, väldigt mycket att göra nu. Mycket i skolan och allt med körkortet nu och i februari. Tre körlektioner varje vecka nu i tre veckor.

Av Frida Mattsson - 25 januari 2009 19:40

Med lite cashewnötter och svartvinbärs te framför mig är det bara att börja - plugga. Gjorde lite matte, sen orkade jag inte mer så tog istället en dusch. Nu ska jag fortsätta med naturen och skicka in projektboken.


Småflickorna har varit är hela helgen. I lördags gick jag och mamma med dom till stan och fikade. Gick vidare till mormor och sen hem igen. Var borta ungefär fem timmar, riktigt skönt att gå! Fast fick kämpa en del med vagnarna i snön :-)


Idag har vi mest tagit det lugnt. Gry sov inne hos mig, och tydligen pratar hon i sömnen för jag trodde hon vaknade hela tiden! Men runt halv 8 var vi upp, bytte blöja&åt välling och sen somnade vi om två timmar till. Busat&myst!


Var riktigt dålig i fredags, men som tur är har det blivit mycket bättre så imorgon ska jag till gymmet efter skolan har jag tänkt. Försöka träna lite lugnt. Slutar halv 12 varje måndag, så det är perfekt. Lite folk förhoppningsvis då jag kommer vid lunchens slut :-)

Av Frida Mattsson - 23 januari 2009 19:06

Det är ingen idé att försöka förfina allt. Under en målad yta finns alltid ett osminkat ansikte som har en historia. Den har en själ, ett hjärta. Känslor och minnen finns där. Förnekar man vad insidan har ger en vacker utsida absolut ingenting alls.


Det spelar ingen roll. Insidan är vi, medvetandet är jag. Vi är så mycket mer än man kan se. Kanske vi inte ens ser det själva, utan behöver hjälp för att upptäcka det.


Finns något förutbestämt i framtiden? Jag tror faktiskt inte det. Vi styr vår väg, men sen kan självklart hinder dyka upp. Då tar vi hjälp av vår insida och de underbara människor vi har omkring oss. För det är väl inte deras utsida vi vill ha hjälp av?

                                                  
                                   

Konst är en lögn som får oss inse sanningen

- Pablo Picasso

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards